תצוגת רשומה
חיפשת: מס' מערכת=0007417 |
רשומה 1 מתוך 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
כותר |
|
בנק עור לצורך ריפוי כוויות |
מחבר |
|
משאש, הרב שלום |
בתוך |
|
תחומין ז' (תשמ"ו) 193-205 |
|
|
|
נושא ראשי |
|
הלכה |
תיאור |
|
בנק עור לצורך ריפוי כוויות:
א. הבעיה הוצגה בפני מועצת הרבנות הראשית
ב. הרמב"ם אוסר עור המת בהנאה
ג. רוב הפוסקים אוסרים עור המת בהנאה
ד. מקור האיסור - גז"ש מעגלה ערופה
ה. מחילת המת אינה מועילה
ו. איסור ההנאה מהמת אינו נלד מקדשים אלא מעגלה ערופה בלבד
ז. גם איסור עגלה ערופה לאחר עריפתה אינו נלמד מקדשים
ח. איסור הנאה ממת הוא גם שלא כדרך הנאתו
ט. כל שלא כתוב בו לשון אכילה אסור בהנאה אף שלא כדרך הנאתו
י. דעת החת"ס: מחילת המת עצמו מועילה
יא. דעת השו"ע: מת אסור בהנאה אף שלא כדרך הנאתו
יב. אין להתיר הנאה מהעור משום ספק ספקא
יג. עור המת טעון קבורה, והמלינו עובר בלאו
1. הראיה מדברי התוס' והר"ן
2. הראיה מדברי הרמב"ן
יד. פיקוח נפש כשהחולה אינו מוטל לפנינו
טו. אין איסור הנאה מאבר מת החוזר לחיותו |
מילות מפתח |
|
רפואה והלכה, ריפוי כוויות, השלת עור, תחיית המתים |
מס' מערכת |
|
0007417 |
|
תגיות |
[ הוספת תגיות ]
|
|
|
אם מצאתם טעות או יש לכם הערות, אנא כתבו לנו. |
חלק מהמאמרים זמינים לסריקה בספריית הרמב"ם, ניתן לשלוח בקשה לספרית הרמב"ם בכתובת rambaml1@gmail.com. |
edit |
רמביש
רמבי"ש
יקי נוימן
הדס נוימן
תפילה
קריאת שמע
לוח שנה
לוח שנה עברי
לוח עברי
לוח שנה
ברכת המזון
כניסת שבת
תפילת הדרך
תפילת מנחה
תפילת ערבית
שירת נשים
פיטום הקטורת
נשמת כל חי
ברכות השחר
כניסת שבת
הרטבת לילה
|