|
|
|
כותר |
|
כשרות פרגולה לסוכה |
מחבר |
|
לאו, הרב ישראל מאיר |
בתוך |
|
תחומין כ"א (תשס"א) 41-51 |
|
|
|
נושא ראשי |
|
הלכה |
תיאור |
|
כשרות פרגולה לסוכה:
א. מחלוקת הפוסקים בסוכה העשויה לצל
ב. תוספות: סוכה שלא נעשתה לשם החג צריכה חידוש דבר
ג. הר"ן: הצורך בחידוש דבר אינו מעכב
ד. סיכום הקושיות שבסוגיה
1. הכיצד 'וצריך' אינו לעיכובא?
2. מחלוקת בבלי וירושלמי
3. הכיצד פוסקים כירושלמי?
4. מהו המקור לפירוש הירושלמי בדעת בית הלל?
5. לשון המשנה משמע דלא כירושלמי
6. מצה ישנה
7. במה הסתפקו התוספות בפירוש דברי המשנה?
8. מדוע בסוכה העשויה לצניעות לא מועיל חידוש דבר?
9. מהירושלמי משמע שסוכת הרועים אינה צריכה חידוש דבר
ה. שלושה סוגי סוכות
1. למצוה, לצל ולצניעות
2. סוכה עשויה לצניעות פסולה לדברי הכל
3. מחלוקת ב"ש וב"ה היא רק בסוכה העשויה לצל
4. הצורך לחדש דבר הוא רק בסוכה העשויה לצניעות
ו. כיצד מתיישבות כל הקושיות?
1. 'וצריך' הוא לעיכובא בסוכה העשויה לצניעות (קושיה 1)
2. הבבלי עוסק בסוכה העשויה לצל; הירושלמי -בעשויה לצניעות (קושיות 8,4,2)
3. ר' יוסה ביאר 'סוכה ישנה' - העשויה לצניעות (קושיה 6)
ז. מסקנה להלכה בפרגולה: יש לחדש בה דבר |
מילות מפתח |
|
חג סוכות, סכה, פרגולה |
מס' מערכת |
|
0006908 |
|
תגיות |
[ הוספת תגיות ]
|
|